Du er her: Forside / Ledige stillinger INTERNE / Assisterende rådmann 19/388

Assisterende rådmann 19/388

Innhold

    Virksomhet: Fellestjenester
    Arbeidssted: Sentraladministrasjon
    Stillingsprosent: 100 % engasjement 01.04.2019 - 31.03.2020
    Søknadsfrist: 22.03.2019

    Om stillingen

    Utviklingsorientert – Gjennomføringskraft – Relasjonsbygger

    • Utviklingsorientert –evne til analytisk, helhetlig og strategisk tilnærming og samtidig en iboende nysgjerrighet og motivasjon for endringer
    • Gjennomføringskraft –evne til å gjennomføre beslutninger, å skape engasjement og sørge for god medvirkning for å nå mål
    • Relasjonsbygger –evne til å bygge lag og skape gode relasjoner mellom mennesker med ulike faglige perspektiver og styrke omdømme både internt og eksternt.

    Internutlysningen som assisterende rådmann er et engasjement i en ny stilling i Meløy kommune. Erfaringene skal evalueres underveis og det skal vurderes fast ansettelse innen ett år. Stillingen inngår i rådmannens ledergruppe og er rådmannens stedfortreder. Assisterende rådmann leder en rekke oppgaver som inngår i en ny organisatorisk enhet; Økonomi og fellestjenester.

    Arbeidsoppgaver

    • Være en samfunnsbygger og pådriver til helhetlig samfunnsutvikling sammen med resten av strategisk ledergruppe i kommunen
    • Sammen med rådmannen og resten av ledelsen har assisterende rådmann ansvar for at meløyfjæringer får gode tjenester og at ledelse og styring skjer i samsvar med politiske føringer og en bærekraftig økonomi. 
    • Være en pådriver og initiativtaker til fornyelse og utvikling av kommuneorganisasjon for å sikre fremtidsrettede, bærekraftige og effektive løsninger.
    • Særlig ansvar for å ta initiativ og legge til rette for tverrfaglig samskaping, samhandling og samarbeid mellom tjenesteområdene til beste for kommunens innbyggere
    • Saksansvar for AMU og administrasjonsutvalg
    • Sammen med rådmann og politisk sekretariat sikre helhet i politiske saker til formannskap og kommunestyret
    • Inngå i beredskapsledelsen
    • Samarbeide innen særlig organisasjonsutvikling, innovasjon og digitalisering med relevante kommuner, regionale og statlige aktører til beste for Meløy.
    • Være rådmannens stedfortreder etter avtale

    Kvalifikasjoner

    Kunnskap og ferdigheter som forventes:

    • God forståelse for lederskap, med tilstedeværelse og tydelig kommunikasjon
    • God organisasjonsforståelse og evne til å håndtere kompleksitet
    • Helhetsforståelse og evne til strategisk arbeid med erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid
    • Erfaring fra tjenesteutvikling og nytenkning, gjerne med brukerinvolvering 
    • God økonomiforståelse, i kombinasjon med kunnskap om ressursforvaltning og sikrer gode budsjettprosesser, budsjettdisiplin og kontroll. 
    • God erfaring fra å koordinere kompetansemiljøer og arbeide på tvers for å hente ut ekstra gevinster
    • God forståelse for skjæringspunktet politikk og administrasjon.
    • God rolleforståelse og evne til å avveie hensyn til økonomi, samfunnsoppdrag og faglige krav og forventinger
    • MBA, master eller lignende innen relevant fagområde

    Ledelsesforventinger og evner:

    • Inkluderende og involverende ledelse og gode relasjonelle egenskaper.
    • Etterrettelig, høy integritet, beslutningsdyktig, målrettet og gjennomføringssterk
    • Effektiv, løsningsorientert og med stor arbeidskapasitet
    • Analytisk, evne til å tenke helhet og strategisk
    • Evne til å begeistre og motivere
    • Relasjonsbygger
    • Resultatorientert, med evne til å forankre og finne gode løsninger for å nå både økonomiske, menneskelige og faglige mål

    Oppsummert så er vi er ute etter en samlende leder med god gjennomføringsevne, hvor dine leder- og relasjonelle egenskaper skaper tillit både internt og eksternt, bidrar til en bærekraftig og fremtidsrettet kommune og arbeidsplass med et engasjement for meløysamfunnet.

    Annet

    • Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk. 
    • Lønn etter avtale
    • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
    • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel. 

    Kontaktinformasjon

    For spørsmål, kontakt rådmann Adelheid B. Kristiansen  tlf. 997 30 922
    E-post: adelheid.kristiansen@meloy.kommune.no

    Søk

    Søk her

    Sist endret: 26.02.2019

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?