Du er her: Forside / Ledige stillinger INTERNE / Avdelingsleder Kunnskap og inkludering 19/1483

Avdelingsleder Kunnskap og inkludering 19/1483, intern utlysning

Innhold

    Virksomhet: Samfunn, Kunnskap og inkludering
    Arbeidssted: Kunnskap og inkludering
    Stillingsprosent: 100 % fast stilling
    Søknadsfrist: 24.11.2019

    Om stillingen 

    Leder for  Kunnskap og inkludering skal være en samfunnsbygger og pådriver til helhetlig samfunnsutvikling sammen med resten ledergruppen i Samfunn, og lede fagområdet iht. delegert myndighet fra kommunalsjef. 

    Sammen med kommunalsjef og resten av ledelsen har avdelingsleder ansvar for at meløyfjæringer får gode tjenester og at ledelse og styring skjer i samsvar med politiske føringer og en bærekraftig økonomi.

    Du skal være en pådriver og initiativtaker til fornyelse og utvikling av avdelingen for å sikre fremtidsrettede og bærekraftige løsninger innen inkluderingsområdet, og være en drivkraft for samarbeid, godt arbeidsmiljø og samhold. Du skal, i tillegg til ledelse av avdelingen, ivareta konkrete oppgaver ved bruk av egen fagkompetanse 

    Arbeidsoppgaver

    • Budsjett- og økonomiansvar for avdelingen
    • Personalansvar og ansvar for medarbeidersamtaler.
    • Faglig ledelse av kunnskap og inkludering, med særlig vekt på bosetting, opplæring og inkludering av flyktninger.
    • Avdelingsleder skal sørge for forsvarlig faglig og administrativ ledelse av kunnskap og inkludering.
    • Initiere utviklingsarbeid og drive dette fra ide til resultat sammen med medarbeidere, deltakere, elever og samarbeidspartnere
    • Samarbeide på tvers av kommunens tjenester, frivilligheten og med næringslivet, dette for å sikre gjennomføring av politiske målsetninger, høy kvalitet og ressursutnyttelse
    • Utarbeide og følge opp årlig handlingsplan for kunnskap og inkludering.
    • Ansvarlig for saksbehandling til politisk nivå.
    • Utforme tertial- og årsmeldinger for avdelingen.
    • Ivareta konkrete oppgaver i avdelingen.

    Kvalifikasjoner

    • Relevant universitets- eller høyskoleutdanning på bachelornivå eller tilsvarende.
    • Relevant kompetanse innen mangfold- og inkluderingsarbeid
    • Ha interesse for- og helst erfaring fra ledelse av mennesker
    • Ha interesse for- og helst erfaring fra økonomiarbeid, budsjettdisiplin og kontroll

    Personlige egenskaper:

    • Inkluderende og involverende ledelse
    • Etterrettelig, høy integritet, beslutningsdyktig, målrettet og gjennomføringssterk
    • Effektiv, løsningsorientert og med god arbeidskapasitet
    • Analytisk, evne til å tenke helhet og strategisk
    • Evne til å begeistre og motivere
    • Relasjonsbygger og samarbeidsorientert i utøvelsen av ledelsen av avdelingen
    • Resultatorientert, med evne til å forankre og finne gode løsninger for å nå både økonomiske, menneskelige og faglige mål

    Vi tilbyr

    • Interessante arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
    • Lønn etter kvalifikasjoner/ avtale

    Annet

    • Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk. 
    • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
    • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel.  

    Kontaktinformasjon

    For spørsmål, kontakt kommunalsjef Kjell Gunnar Isaksen tlf. 901 34 969  
    E-post: kjell-gunnar.isaksen@meloy.kommune.no  

    Søk

    Søk her

    Sist endret: 08.11.2019

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?