Du er her: Forside / Ledige stillinger / Avdelingsleder 20/213

Avdelingsleder Plan, utvikling og næring 20/213

Innhold

    Virksomhet: Samfunn - Plan, utvikling og næring
    Arbeidssted: Plan, utvikling og næring, kontorsted Rådhuset Ørnes
    Stillingsprosent: 100 % fast stilling
    Søknadsfrist: 26.04.2020

    Om stillingen 

    Leder for  Plan, utvikling og næring skal være en samfunnsbygger og pådriver til helhetlig samfunnsutvikling sammen med resten av ledergruppen i Samfunn, og lede fagområdet iht. delegert myndighet fra kommunalsjef.

    Sammen med kommunalsjef og resten av ledelsen har avdelingsleder ansvar for at meløyfjæringer får gode tjenester og at ledelse og styring skjer i samsvar med politiske føringer og en bærekraftig økonomi.Være en pådriver og initiativtaker til fornyelse og utvikling av avdelingen for å sikre fremtidsrettede og bærekraftige plan og utviklingsprosesser. Være en drivkraft for samarbeid, godt arbeidsmiljø og samhold.
    Avdelingsleder skal, i tillegg til ledelse av avdelingen, ivareta konkrete oppgaver ved bruk av egen fagkompetanse.

    Arbeidsoppgaver

    • Budsjett- og økonomiansvar for avdelingen
    • Personalansvar og ansvar for medarbeidersamtaler.
    • Faglig ledelse av plan og utviklingsarbeid, med særlig vekt på lovkrav, samfunnsnytte, myndighetsutøvelse, næringsutvikling og gode planprosesser.
    • Lede og delta aktivt selv i utvikling, planlegging og gjennomføring av ulike prosjekter.
    • Utarbeide og følge opp årlig handlingsplan for plan og utvikling
    • Ansvarlig for saksbehandling til politisk nivå.
    • Utforme tertial- og årsmelding for avdelingen
    • Ivareta konkrete oppgaver i avdelingen

    Kvalifikasjoner

    • Relevant universitets- eller høyskoleutdanning på bachelornivå eller tilsvarende.
    • Relevant kompetanse innen plan og utviklingsarbeid.
    • Ha interesse for- og helst erfaring fra ledelse av mennesker
    • Ha interesse for- og helst erfaring fra økonomiarbeid, budsjettdisiplin og kontroll

    Personlige egenskaper:

    • Inkluderende og involverende ledelse
    • Etterrettelig, høy integritet, beslutningsdyktig, målrettet og gjennomføringssterk
    • Effektiv, løsningsorientert og med god arbeidskapasitet
    • Analytisk, evne til å tenke helhet og strategisk
    • Evne til å begeistre og motivere
    • Relasjonsbygger og samarbeidsorientert i utøvelsen av ledelsen av avdelingen
    • Resultatorientert, med evne til å forankre og finne gode løsninger for å nå både økonomiske, menneskelige og faglige mål

    Vi tilbyr

    • Interessante arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
    • Lønn etter kvalifikasjoner/ avtale
    • Barnehageplass ved behov
    • Flyttegodtgjørelse i henhold til kommunens regelverk
    • Hjelp til å finne bosted ved behov

    Annet

    • Tilsetting i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk. 
    • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
    • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden blir etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel.  

    Kontaktinformasjon

    For spørsmål, kontakt kommunalsjef  Kjell Gunnar Isaksen tlf. 901 34 969  
    E-post: kjell-gunnar.isaksen@meloy.kommune.no  

    Søk

    Søk her

    Sist endret: 18.03.2020

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?