Du er her: Forside / Nyheter / ARN - Karavanen, Dag Otto og mer

Informasjon om ARN-karavanen og Dag Otto

Onsdag 7. august starter fjerde etappe av Arctic Race of Norway.

ARN-Karavanen

På rittdagen møter du ARN-karavanen, en kortesje av kjøretøy som møter publikum langs løypen. ARN-karavanen foretar lengre stopp langs løypen på forhåndsbestemte plasser. Dette er en unik anledning til å motta "goodies" fra ARNs partnere, og til å oppleve god stemning. Se etter de rosa skilene som indikerer hvor ARN-karavanen stopper.

For å sikre at alle langs løypen får en god og sikker opplevelse, er det viktig å holde seg unna veibanen når ARN-karavanen ankommer.

I vår kommune har ARN-karavanen følgende stoppeplasser planlagt:

• Kl. 14.30: ARN-karavanen tar oppstilling i nærheten av rittstarten.
  • Kl. 15.30: ARN-karavanen tar av fra Glomfjord
  • Kl. 15.48: ARN-karavanen stopper på Ørnes. Stoppet er planlagt å være 10 minutter langt.
  • Kl. 16.06: ARN-karavanen stopper på Reipå. Stoppet er planlagt å være 10 minutter langt.

Dag Otto

Dag Otto deltar med egen fotograf, og kjører sitt eget løp. Han følger altså ikke ARN-karavanen. Han befinner seg i startområdet i Glomfjord, og drar ut omtrent 45 minutter før ritt-start. Han stopper langs løypen der det er både store og spennende aktiviteter.

Næringsminister Cecilie Myrseth (AP)

Næringsminister Cecilie Myrseth deltar også på denne etappen. Hun kommer til Glomfjord i god tid før rittstart. Kanskje hun også deltar på litt aktiviteter på startområdet?

Deretter følger hun Dag Otto langs løypen.

Oppsummert

Tidspunktene som du leser her, er det som er planlagt så langt. Både ARN-karavanen og Dag Otto kan også stoppe på andre plasser langs løypen.

Glomfjord:

• Kl. 14.30: ARN-Karavanen tar oppstilling i nærheten av start.
  • Kl. 15.30: ARN-Karavanen tar av fra Glomfjord.
  • Kl. 15.45: Omtrentlig tid på når Dag Otto og næringsminister Cecilie Myrseth tar av fra Glomfjord.
  • Kl. 16.30: Sykkelrittet starter.

Neverdal

• Kl. 16.45: Omtrentlig tid på når sykkelrittet passerer.

Ørnes

• Kl. 15.48: ARN-Karavanen har planlagt stopp på 10 minutter.
  • Kl. 16.55: Omtrentlig tid for når sykkelrittet passerer.

Reipå:

• Kl. 16.06: ARN-Karavanen har planlagt stopp på 10 minutter.
  • Kl. 17.04: Omtrentlig tid for når sykkelrittet passerer.

Annet

Nå begynner programmet for rittdagen å komme på plass! Mer informasjon kommer fortløpende. Følg med på Meløy tett på sin hjemmeside, kommunens hjemmeside, og på kommunens Facebook-side for mer informasjon.

Her kan du lese oppdatert informasjon om trafikkavvikling i kommunen.

Her kan du lese program for folkefest i Glomfjord.

Her kan du lese program for folkefest på Neverdal.

Her kan du lese program for folkefest på Ørnes.

Her kan du lese program for folkefest på Reipå.

Publisert: 01.08.2024