Du er her: Forside / Nyheter / Høring tildeling av institusjonsplass

Høring - endring av forskrift for tildeling av langtidsopphold i sykehjem i Meløy kommune.

Har du synspunkter på den reviderte forskrift for tildeling av langtidsopphold institusjonstjenester for Meløy kommune?

Send dine innspill til Meløy kommune, Gammelveien 5, 8150 Ørnes eller til postmottak@meloy.kommune.no innen 11. september 2024.

Merk svaret med saksnummer 24/9638 og «Svar på høring om endring av forskrift for tildeling av langtidsopphold i sykehjem, Meløy kommune»

Bakgrunn

Kommunestyret har i sak 19/22 bedt administrasjonen utarbeide forslag til revidert forskrift for tildeling av langtidsopphold i Meløy kommune, med samboergaranti, samt at bestemmelser om kriterier og venteliste for tilsvarende bolig, særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester, blir tatt inn i forskriften.

Meløy kommune ønsker å legge til rette for at samboergarantien, om at par som ønsker det skal kunne bo sammen på sykehjem eller i omsorgsbolig, blir oppfylt.

Administrasjonen har utarbeidet forslag til revidert forskrift for tildeling av langtidsopphold.

Her finner du dokumentene:

Høringsperiode

Høringsperioden er to måneder, fra 11. juli 2024 til 11.september 2024.

Høringsinstanser

Dette er en åpen høring som alle kan svare på, både organisasjoner og privatpersoner.

Oversikt over høringsinstanser ligger som vedlegg. Dersom det er noen som savner noen på mottakerlista ber vi om at høringsnotatet videresendes. Høringsnotatet er tilgjengelig for alle på kommunens hjemmeside, og kunngjøres i Avisa Nordland.

Videre saksgang

Hvis du sender inn merknader, vil du ikke motta noe eget svarbrev fra kommunen. Dine merknader vil bli gjengitt og kommentert i saksframlegget når saken blir lagt fram for kommunestyret. Vi gjør oppmerksom på at alle innspill og merknader er offentlige.

Melding om vedtatt forskrift vil bli annonsert i lokalavisa.

Ta gjerne kontakt med veiledningssenteret på tlf. 75 71 00 00 hvis du har spørsmål om forskriften eller saksgangen.

Publisert: 11.07.2024