Du er her: Forside / Nyheter / Marianne ut på nye eventyr

Meløy kommune søker ny økonomisjef etter at Marianne Stranden har sagt opp sin stilling.

- Det er med tungt hjerte at jeg har tatt beslutningen om å si opp. Tungt fordi jeg forlater gode kollegaer og en kommune midt i omstilling. Samtidig har jeg behov for å følge en drøm jeg har hatt i flere år. Jeg skal ta helt fri fra jobb for å reise og skape nye opplevelser både nært og fjernt, sier Stranden.

Stranden skal stå i stillingen ut året. I tillegg har hun sagt seg villig til å følge opp arbeidet med å avslutte kommunes årsregnskap på nyåret.

- Det er alltid leit å miste dyktige fagfolk. Jeg har vært kjent med Mariannes ønske om å reise ut i verden en stund og har stor respekt for hennes valg - et modig valg man lett kan misunne, smiler kommunedirektør Arne Johansen, som nå starter prosessen med å finne Strandens erstatter.

- Dette er en svært interessant stilling. Økonomisjefen får være med på mange spennende prosesser som påvirker kommunens drift. Stillingen inngår også i kommunedirektørens ledergruppe og strategiske ledelse. Vi søker nå en etterfølger som motiveres av endringer og som synes det er spennende å få være med å påvirke kommunens utvikling framover, sier Johansen.

Publisert: 18.09.2024

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?