Du er her: Forside / Nyheter / Mobilutfall

Ekstra tiltak etter mobilutfall flere steder i Meløy fredag kveld er nå avviklet.

Oppdatert kl 09.00; Mobildekning tilbake

Feil i fiberkabelen skal nå være rettet og mobildekningen er tilbake.

Kriseledelsen har derfor avviklet ekstra tilsyn i hjemmetjenesten og ekstra tilgjengelighet ved Halsa helsehus, Nordtun HelseRehab og Råkkhuset.

Oppdatert kl. 23.10;
    Oppmøtesteder for kontakt med nødetatene

Meløy kommunes kriseledelse har opprettet tre oppmøtesteder for innbyggere som ikke har mulighet for å nå nødetatene på mobil på grunn av mobilutfallet. De tre møtestedene vil gjennom natten være:

• Halsa helsehus, Halsa
    • Nordtun HelseRehab, Engavågen
    • Råkkhuset, Ågskardet

De tre møtestedene vil være bemannet med mannskap som kan ta kontakt med alle nødetatene.

Utfall av mobilnett (kl. 21.44)

Meløy kommune har fått melding om mobilutfall flere steder i Meløy fredag kveld. Områdene som er berørt er i deler av Ågskardet, Halsa, Engavågen, Bjærangsfjord og Meløya. Kartet illustrerer med rødt områder uten dekning og med gult områder med ustabil dekning.

Telenor melder om feil i fiberkabel og at feilen er forventet rettet innen kl. 08.00 lørdag formiddag.

Meløy kommune har iverksatt ekstra tiltak i hjemmetjenesten for dem som har trygghetsalarmer.

Sist endret: 31.08.2024