Du er her: Forside / Nyheter / Velkommen til nytt skoleår!

Velkommen til nytt skoleår!

Kjære elever, foresatte og ansatte,

Vi gleder oss til å ønske dere velkommen til et nytt skoleår, med skolestart den 15. august (Ørnes skole starter 19. august). En spesiell velkomst til førsteklassingene og deres foreldre – vi er så glade for å ha dere med i Meløyskolen!

På skolene våre vil vi skape et trygt og godt miljø hvor alle føler seg inkludert. Vi jobber sammen for å sikre at elevene får en variert og spennende undervisning, hvor de selv er aktive. Vi tror at praktisk læring og ulike aktiviteter gir både motivasjon og glede i skolehverdagen.

Vi har også fått en ny opplæringslov i år som setter elevene i sentrum. Et trygt, godt og inkluderende skolemiljø er noe vi prioriterer høyt. Lærerne følger nøye med på elevenes trivsel og læring, men vi vet også at samarbeid med dere foresatte er nøkkelen til å lykkes. Ikke nøl med å ta kontakt med skolen om det er noe dere lurer på!

Foreldre, om dere ønsker å bidra til et godt miljø på skolen, så oppfordrer vi dere til å bli klassekontakt eller engasjere dere i foreldrenes arbeidsutvalg (FAU). Når foreldre kjenner hverandre, trives barna bedre.

Til slutt, et lite tips: Litt lesing hver dag gjør underverker! Ta gjerne en pause fra skjermen og les sammen med barna – det er en fin måte å styrke både leseferdighetene og båndene mellom dere.

Vi ser fram til et flott skoleår sammen med dere alle. La oss gjøre 2024/2025 til et år fylt med læring, vennskap og gode opplevelser!

Mona Mork
Kommunalsjef oppvekst