Hovedregelen er at alle saksdokumenter kommunen sender og mottar er offentlige, og at alle har innsynsrett i kommunens saksdokumenter, journaler og liknende register dersom ikke annet følger av lov eller i medhold av lov. Men det finnes unntak.
Unntak
Hvis et dokument inneholder opplysninger som er undergitt taushetsplikt, vil det ikke være tilgjengelig for å lese på postlisten. Også en rekke andre dokumenter kan unntas fra offentlighet. Les mer om dette i offentlighetsloven..
Tilgjengelighet
Postlisten blir publisert etter at opplysningene i journalen er kvalitetssikret. På grunn av dette vil det ta fire-fem dager fra et dokument er registrert til det kommer på postlisten. Saker som omhandler taushetsbelagte saksområder innen helse- og omsorgssektoren er ikke tatt med i postlisten. Postlistene blir slettet automatisk etter ett år.
Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om postlisten kan du kontakte dokumentsenteret på følgende telefonnummer: 907 24 416
Slik søker du i postlistene:
- Generelt søk?
Klikk i søkefeltene "Vis post fra dato" og "Vis post til dato". Velg ønsket datointervall, skriv søkeordet i søkefeltet og klikk på "Søk". - Søk på en bestemt dato?
Klikk i søkefeltet "Vis post fra dato" og velg aktuell dato fra kalenderen. - Søk på alle dokumenter over en tidsperiode?
Klikk i søkefeltene "Vis post fra dato" og "Vis post til dato". Velg ønsket datointervall og klikk på "Søk".