e-Faktura
Få faktura rett i nettbanken og unngå fakturagebyr. eFaktura har mange fordeler:
- Du får regningene ferdig utfylt i nettbanken og slipper å taste inn lange KID- og kontonummer.
- Du slipper fakturagebyr.
- Fakturaene lagres elektronisk i nettbanken slik at du til enhver tid har full oversikt over både betalte og innbetalte regninger.
- Du kan velge om du vil bli varslet på epost hver gang du mottar regning i nettbanken.
- Kommunen vil spare store portoutgifter.
- Du kan selv velge å endre beløp og forfallsdato, eller slette fakturaene.
Vipps
Det er også mulig å motta faktura fra Meløy kommune på Vipps hvis du har aktivert knappen «Motta regninger i Vipps» i Vipps-appen. Hvis du ikke vil motta faktura på Vipps, må du deaktivere denne knappen i Vipps.
Her finner du mer informasjon om Vipps.
Digipost
Har du opprettet konto hos Digipost og tidligere mottok papirfaktura fra Meløy kommune, vil du nå få fakturaer automatisk tilsendt til din Digipost. Dette gjelder ikke hvis du allerede har avtale med din bank om e-faktura og eller avtalegiro. Da vil du motta fakturaer som tidligere.
Varsel
Digipost varsler deg på e-post/sms når du mottar en faktura. Kontaktinformasjonen har du selv opprettet i Digipost.
Hvordan betale?
For å betale en faktura må du logge deg inn i Digipost. Avhengig av hvilken bank du bruker, kan du enten betale fakturaen direkte fra Digipost, eller legge betalingen i nettbanken på vanlig måte. Det er også mulig å gi banken tillatelse til å hente alle fakturaer du mottar hos Digipost slik at du kan betale direkte i nettbanken.
Reservasjon
Hvis du har konto hos Digipost, men heller ønsker å motta fakturaer på papir i posten, må du reservere deg mot dette i Digipost.
Her finner du mer informasjon om Digipost.
Kontonummer
Meløy kommunes kontonummer er 1503 40 14326 eller 1503 40 71931.
Når sender kommunen ut faktura?
Fra 1. januar 2019 kan du selv bestemme hvor ofte du vil motta faktura for kommunale avgifter.
Elektronisk faktura
Alle som ønsker å motta faktura oftere enn to ganger i året må selv ta kontakt med oss for å få endret dette. Forutsetningen for å få delt opp de kommunale avgiftene i flere terminer er at vi får sende deg fakturaene elektronisk, enten på AvtaleGiro+eFaktura eller på eFaktura. Dette må du inngå avtale om med banken din.
De alternativene vi tilbyr er:
- 1 termin – faktureres i mars
- 2 terminer – faktureres i mars og september
- 3 terminer – faktureres i mars, juli og november
- 4 terminer – faktureres i mars, juni, september og desember
- 12 terminer – faktureres hver måned
Kontakt oss
Ønsker du å endre fra to terminer til et annet alternativ? Kontakt veiledningssenteret for å få dette endret. Veiledningssenteret når du på følgende måte:
Telefon: 75 71 00 00 eller send e-post